Fikrinizi satabilmek için öneriler

 
 

 

1

 
 
 
15.01.2014

Ne kadar iyi olursa olsun, hiçbir fikir kendi kendini satmaz. Yeni bir ürün, süreç, girişim, teknoloji, hizmet, politika ya da organizasyonel değişim için yola koyulmadan önce, yenilik yapmak isteyen kişi fikrini diğer insanlara satabilmeli ve eleştirilere cevap verebilmelidir. Yenilik yapmak isteyenler, yeterli kaynak, tecrübe ve destek bulabilmelidir. Kendisinin olmadığı anlarda fikrini savunabilecek destekçiler yaratmalıdır.

1. Çok fazla insandan katkı alın

Birçok farklı bakış açısını dinleyin. Sonrasında da, her birinden bazı noktalara proje planında yer verin ki, insanlara, fikirleri ve bakış açılarının projenin hangi aşamalarında yer aldığını gösterebilesiniz.

2. Ödevinizi yapın

Toplantılara ve buluşmalara çok hazırlıklı gelin. Tüm bilgilere sahip olabilmeniz için olabildiğince çok somut veri toplayın, ve geniş bir bilgi kökenine dayanarak bildiklerinizi konuşun. Konuştuğunuz kişilerin ilgi alanlarını bilin ve mesajınızı onlara göre özelleştirin.

3. İnsanlara değin

Fikrinizin ilk tanıtımını yapmak için insanlarla bire bir görüşmeler yapın. Herhangi bir önemli toplantı öncesi insanlarla bire bir görüşmek ve toplantıda bahsedecekleriniz hakkında onlara önden bilgi vermeniz her zaman iyi bir fikirdir. Bu şekilde, sizin bakış açınız ile ilgili hazırlıklı olacaklardır. Siz de onların bakış açısı hakkında önden bilgi sahibi olarak sunumunuzu buna göre tekrar şekillendirebilirsiniz.

4. Sizi eleştirenlerle özel olarak görüşün ve onları dinleyin

Bir karşılık ya da eleştiri beklediğinizde bire bir görüşmeler yapmak daha da önemlidir. Kalabalıklar çok kolay bir biçimde size karşı dönebilir. Eleştiri yapanların size kalabalık bir biçimde yüklenebilecekleri ya da size pozitif bakan insanların birkaç olumsuz ses çıktı diye negatif bakmaya başlayacakları sıkıntılı durumlardan kaçının. Sakın hepsine cevap vermek adına sizi eleştiren herkesi aynı anda bir odaya toplamayın. Böyle birşey yaptığınız zaman, birbirlerinden güç alacaklar ve sizin fikrinize karşı daha da birleşeceklerdir.

5. Faydaları ortaya net koyun

Sizi destekleyenlere sağlam kanıtlar sunarak onların ellerini güçlendirin. Projenizi sunacağınız toplantılar öncesinde mutlaka somut kanıtlarınızı gözden geçirin. Fikrinizin onlara sunacağı değeri vurgulayın. Şunu unutmayın; fikirlerinizi satmak en az iki aşamalı bir süreçtir. Siz fikrinizi belli bir grup insana satarsınız, sonrasında onlar da fikrinizi diğer insanlara satarlar.

6. Spesifik olun

İstekleriniz somut olmalıdır. Önemli kişilerle iletişime geçmeden önce fikrinizi mutlaka başka bir yerde test etmiş ve net olmayan alanları netleştirmiş olun. Görüşeceğiniz kişi ne kadar önemliyse, zamanı o kadar az ve değerlidir, dolayısıyla görüşmeniz dağınık değil hedef odaklı olmalıdır. Geniş zaman ayrılan tartışmaları sizinle denk kişilerle yapın, üstteki yöneticilerden sadece tek bir aksiyon için yardım isteyin.

7. Sonuçları yerine getirebileceğinizi gösterin

İnsanlar kazananları desteklemek isterler. Sürecin en başında, projenin işe yarayacağına dair kanıtlar, garantiler verin. Sonrasında da, anlaşılan zaman planına uygun olarak söylediğiniz şeyleri yaptığınızı kanıtlayın.

Kaynak: HBR

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s