Radikal İnovasyon Fabrikası: BMW

Bora Özkent

bmw-i3-aussen-540x304Kurumlar ürünlerinin performansında küçük artışlar sağlayan (incremental) inovasyonlar yapmak konusunda oldukça güçlü sistemlere sahipler. Toplam kalite yönetimi ile başlayıp, 6 sigma gibi uygulamalarla gelişen pek çok akım, kurumların ürünlerinin performansını adım adım yükselten inovasyonları yapmak konusunda oldukça uzmanlaşmalarını sağladı.

Bugün geldiğimiz noktada ise yukarıdaki yöntemlerden ortaya çıkan inovasyonlar pek çok sektörde yeterli değiller. Örneğin otomobil pazarında araçların her yıl daha verimli olacak şekilde gelişmeleri firmalara pek de önemli bir rekabet avantajı sağlamıyor artık. Otomobil üreticileri daha radikal, pazarı tamemen yeniden tanımlayan inovasyonlara ihtiyaç duyuyorlar.

BMW firmasının BMW-i projesi otomobil sektöründeki en önemli radikal inovasyon projesi olarak değerlendirilebilir örneğin.

BMW’nin bir alt markası olarak doğan ve ‘Doğuştan Elektrikli’ sloganıyla tüm dünyada tanıtılan BMW i3, baştan aşağı elektrikli tahrik sistemiyle çalışacak şekilde tasarlanan dünyanın ilk premium sınıf modeli. Ürün özellikleri piyasadaki diğer hiç bir araca benzemeyen i3 için BMW yepyeni bir fabrika kurmuş. Karbon-fiber’den üretilen araç benzerlerinden çok daha hafif ve bakımı…

View original post 459 kelime daha

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s