İnovasyonda herkesin imzasının olduğu yer: Le Garage

Powered By Alcatel•Lucent

İnovasyon ve girişimciliğin simgesi nedir? Bir garajda sabahlara kadar çalışıp dünyayı değiştirecek yeniliklere imza atan bir grup insan. Zaten FabLabs ve başka oluşumlar da bu “Garaj” ruhunu yaygınlaştırmayı hedefliyor. Alcatel-Lucent’ın temelleri bir garajda atılmadı ama yine de her garajda şirketin ve Bell Labs’in inovasyonları kullanılıyor.

Kısa süre önce Harvard Business Review dergisinde yayımlanan bir makale, inovasyonu dört ana çağa ayırıyordu. İnovasyonun ilk çağı, insanlık tarihinin büyük bölümünü kapsayan “yalnız inovasyon”. İkinci çağ ise 1915’te, büyük laboratuvarlar ve endüstriyel tesislerle başladı. Üçüncü çağda, özellikle Silikon Vadisi’nde olmak üzere yeni ve inovatif şirketler (start-up) yükselişe geçti. Bugün ise yeni bir çağın eşiğindeyiz: Kurumsal Garajlar. Bu çağda, küçük organizasyonların çevikliği ile büyük bir topluluğun gücü ve kaynakları bir araya getiriliyor. Bu yeni çağ çok büyük potansiyel vaat ediyor. Alcatel-Lucent bünyesindeki Le Garage da bu yeni çağın mükemmel bir simgesi oluyor ve “inovasyonda herkesin imzasının olduğu” bir mekan haline gelmeyi hedefliyor.
Le Garage’ın kökleri, Google ya da Microsoft gibi teknoloji devlerinin stratejilerine dayanıyor. Küçük girişimlerden doğan bu şirketlerin hepsi de, kültürlerinin özünü oluşturan bu ruhu beslemek üzere kendi içlerinde “Garaj” organizasyonları kurdular. Bell Labs’de görevli üç mühendis (Bertrand Marquet, Josselyne Gourhant ve Pierre Turkiewicz), “Bunu biz de yapabiliriz!” diyerek kolları sıvadılar ve eski bir deponun içini düzenlemeye başladılar. Birkaç gün içinde hazırlanan mekandaki ilk atölye çalışmasının konusu, 3D yazıcı yapmaktı. Ardından çok sayıda “maker”, yani mevcut malzemelerle yeni ürünler ortaya çıkaran amatör yaratıcı da ekibe katıldı.
Le Garage’ın üç ana hedefi var:
Buluşma ve fikir alışverişi noktası olmak: Le Garage bütün Alcatel-Lucent personelinin yararlanabildiği bir inovasyon merkezi. Farklı uzmanlık alanları olan, değişik kültürlerden gelen insanların birbirini beslemesiyle oluşan kolektif zeka, problem çözme ve inovasyonun itici gücü oluyor. Le Garage, normal şartlarda gün ışığına çıkmayacak yenilikçi projeleri birbiriyle bağlantılandırıp teşvik etmeyi hedefliyor. Tek başlarına ya da grup halinde proje üretenler, aldıkları sonuçları, karşılaştıkları zorlukları ve kullandıkları yöntemleri herkesle paylaşıyor. Böylece bilgi ve inovasyon çok daha geniş kitlelere yayılıyor.
Araştırmaların gerçeğe dönüşmesini sağlamak: Le Garage, ÜRETME odaklı bir yer. Bir fikir, hayata geçirilmediği sürece hiçbir değer kazanmıyor. Le Garage 3D yazıcılar, yazılım modelleme programları, akıllı cihaz uygulama simülatörleri gibi araçlar sayesinde fikirlerin hızla hayata geçirilmesini sağlıyor. Le Garage ayrıca, belirli teknolojiler hakkında ön fikir edinilmesine de imkan sağlıyor. Örneğin, herkesin bahsettiği ama çok az kişinin gerçekten tanıştığı Google Glass Le Garage’da test edildi.
Çevik olmak: Le Garage, sadece fiziksel düzenlemesiyle değil, süreçleriyle de esnek bir yapı. Kısa deney/doğrulama döngüleri, deneme-yanılma yöntemlerine verilen önem, hızlı prototip hazırlama süreçleri büyük önem taşıyor.
Bu hedeflere ulaşmak için ise çeşitli operasyon modelleri uygulanıyor:
Esnek Saatler: Le Garage’da herkes istediği zaman projesini uygulayabiliyor.
Kahveli Garaj: Her ay, çığır açan ama henüz geniş kitlelere ulaşmamış teknolojilerin ele alındığı seminerler/tanıtımlar/fikir alışverişi toplantıları düzenleniyor.
Ekip Oluşturma (isteğe bağlı): Bir grubun ya da organizasyonun isteği üzerine, “üretme” çerçevesinde ekip oluşturma seminerleri veriliyor.
Senaryolar (kişiselleştirilmiş, isteğe bağlı): Bir grubun ya da ekibin karşılaştığı ve yenilikçi bir şekilde çözmek zorunda olduğu sorunları çözmek üzere, özel tasarlanmış senaryolar düzenlenebiliyor.
Başlayın: Prototip aşamasının sonlarına gelen yenilikçi projelerin hayata geçirilmesine yönelik programlar hazırlanıyor.
Kaynak: http://bilgicagi.com/Yazilar/18063-inovasyonda_herkesin_imzasinin_oldugu_yer_le_garage.aspx
Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s