İşinize Gelecek 6 Muhteşem İnovasyon Trendi

İşinize Gelecek 6  Muhteşem İnovasyon Trendi

İnovasyon,  hızlı değişen ve sürekli yeni gelişmeler yaşanan bir alan. Bir anlamda inovasyonun inovasyonu diyebileceğimiz bu süreçte yeni araçlar, yöntemler ve yollar geliştiriliyor. Bu hızlı değişimi takip etmek ve yaptığımız işlere yansıtmak başarı şansımızı artırıyor.

2015 te  İnovasyonu Şekillendirecek Yükselen  Trendler Neler?

İşte sizi 2015′ te bekleyen 6 muhteşem inovasyon gündemi:

1. Startup’lar Yeni Fikirlerin Ana Kaynağı Olma Noktasında Arge Departmanlarını Solladılar

Daha birkaç yıl öncesine kadar genç kuşağın en genç beyinleri Wall Street’te çalışmak için can atıyor ve tercihlerini kurumsal ve çok uluslu şirketlerde bir kariyer yapma yönünde kullanıyorlardı. Ama Y kuşağıyla birlikte işler tamamen değişmek üzere, yeni nesil girişimcilik ruhuyla Silikon Vadisi, Soho (Newyork), Dublin yada Lima gibi Teknoloji Üssü olan merkezlerde kendi işlerini üretmeye çalışıyorlar. Onlar bir sonraki Facebook, Whatsup yaratmak için çalışıyorlar yada dünyayı değiştirecek bir robot şirketi kuruyorlar. Y kuşağı işi yapmak için gereken fonun bulunabileceğini, hayranlarının ve takipçilerinin o fikri kapmak için heyecanla beklediklerini keşfediyorlar. Gelişen girişimcilik ekosistemi doğru iş fikri ve doğru iş modelleri için daha çok fırsat sunuyor. Gerek fon bulma gerekse üzerinde çalıştığımız iş için müşteri bulmak eğer bir soruna çözüm sağlıyorsak zor değil. Unutmayın inovasyon icat etmek değildir, fayda sağlayan yeniliklerdir. İcat etmek zorunda değiliz, sadece mevcut bir probleme çözüm üretmekte bizi Girişimci yapabilir.

Nest Duman Dedektörü

Google son birkaç ayda 8 adet girişimi satın aldı. Bunlardan birisi de akıllı evlere hizmet sunan akıllı termostat ve duman dedektörleri geliştiren NEST.

Sırada kim var?

İşte yeni gelişen bu trendin en net faydası: Kurumların ARGE birimleri Startup’ların gölgesinde kalıyor ve CEO lar artık dışarılarda sürekli yeni startup’ lar peşindeler. Mesaj çok net,  artık hiçbir sektör mevcut iş modellerini yıkmakla meşgul olan girişimciler yüzünden rahat değiller.

2. Açık İnovasyon Modeli Ana Akım Haline Geliyor

Açık İnovasyon modeli sayesinde dış paydaşlarla (tedarikçi, müşteri, üniversiteler vb.) gerçekleştirilen risk paylaşımlı işbirlikleri, ARGE bütçelerinde azalmalar meydana getirmektedir. Evet Açık İnovasyon şirketlerin arge maliyetlerini azaltmasına yardım ederken daha müşteri odaklı ürünler geliştirmelerine de katkı sağlamaktadır.

2003 yılında Berkeley Profesörlerinden Henry Chesbrough tarafından yazılan açık inovasyon kitabında bahsettiği üzere P&G kurduğu “Bağlan ve Geliştir” programıyla geliştirdiği ürünlerin %50 lik kısmının şirket dışından gelen fikirlerle hayata geçirmektedir. Şirket paydaşları inovasyon faaliyetlerinin % 50 lik kısmına kaynak sağlıyor. Dünyanın en çok Arge çalışanı bulunan şirketlerden birinin Açık İnovasyon modelinden faydalanıyor olması bu akımın önemini ortaya koymaktadır.

Açık İnovasyon şirket içi Arge faaliyetleri için tehdit değil, destekleyici bir rol oynamaktadır.  Bugün milyonlarca insan şirketlerin inovasyon süreçlerinde yer alıyor ve bunu severek yapıyorlar. Çünkü artık tükettikleri ürünler üzerinde söz sahibi olmak isteyen bir tüketici kitlesiyle karşı karşıyayız. Bu akım markaların tüketicileriyle ortak faaliyet alanlarını artırmalarını gerektiriyor.

3. İnovasyon Herkesin İşi Haline Geliyor

Gerek yürüttüğümüz Açıkinovasyon.com‘da ki projeler gerekse kurum içi inovasyon projelerinde karşılaştığımız yaygın anlayışlardan birisi inovasyonun sadece Arge yada Pazarlama birimlerinin görevi olarak algılanmasıdır. Bu tutum kurum içinde kurduğumuz inovasyon yönetim sistemlerinin sürdürülebilirliği için inhibitör görevi görmekte ve çalışanların inovasyon sürecine katılımı önünde bir engel olarak durmaktadır. Aslında kurum içinde herkesin ünvanın yanında birde inovasyon şapkası olmak zorundadır. Çünkü inovasyon bir birimin değil topyekün kurumun işidir ve tüm çalışanların bu sürece desteğini gerektirir. Kurum içinde herkesin inovasyonu görevi olarak benimsediği ve faaliyetlere katkıda bulunduğu bir inovasyon organizasyonu ve kültürü oluşturmak çok önemli.  Çalışanların inovasyon verimliliğini artırmak içinde Bilim ve Sanat faaliyetlerinin iç içe geçtiği bir kültür oluşturmaya özen göstermeliyiz.

Artık çalışanların değişime ayak uydurabilenin ve yenilikler konusunda üretken olanının tercih sebebi olduğu dönemlerden geçiyoruz. İster kendi işimizi yapıyor olalım ister başkası için çalışıyor olalım iş hayatında zirveye ilerlemek için işimize yenilik katmalı ve inovasyon zihniyeti, becerisi ve araçları konusunda uzmanlaşmalıyız. Ufak bir başlangıç için İşinize Yaratıcılık Aşısı yapabileceğiniz önerilerimizin yer aldığı şu yazıyı okuyabilirsiniz. İnovasyon ve yaratıcılık alanında kendinizi daha fazla geliştirmek istiyorsanız inovasyon.co eğitim programlarına bir göz atmanızda fayda var.

4. Paylaşım Ekonomisi Durdurulamıyor

Hilton ve İntercontinental gibi dünya konaklama devlerini yakında geride bırakacak olan bir otel işletmecisi olan, Airbnb San Francisco merkezli bir girişim.  Bu girişim 192 ülkeden ev sahiplerinin boş odalarını, boş evlerini seyahat edenlere kiralayabilecekleri bir web sitesidir. Airbnb hızla gelişen paylaşım ekonomisi hareketinin inovatif startup’ larından biri olup normal insanlara sahip oldukları bir varlık üzerinden para kazanmalarını sağlıyor. Şuan evinizde kullanmadığınız boş odanız mı var :) kiralamak için emlakçı yada ticaretle uğraşmanıza gerek yok  Airbnb.com’u ziyaret etmeniz yeterli.

Günümüzde birçok sektör mevcut iş modellerine meydan okuyan girişimlerle tehdit altında. İnovatif hareketlere karşı direniş, şirketler için olumlu sonuçlar doğurmuyor. Örneğin Taksicilik Sektörü Uber tarafından rahatsız ediliyor, 200 den fazla şehirde üye olduktan soran araçlarınızı başkalarıyla paylaşmanıza imkan veren bir mobil uygulama. Kemal Payza’nın “Taksicilerin İnovasyona Uber Direnişi” isimli araştırma yazısında UBER’in taksicilik sektörünü nasıl sarstığını inceliyor. Çok önemli tespitlerin olduğu araştırmada kişiden kişiye paylaşım ekonomisinin etkisinin çarpıcı sonuçları gözler önüne seriliyor.

Fortune dergisinin araştırmasına göre paylaşım ekonomisi yıllık %25 in üzerinde büyüyerek 3.5 milyar dolarlık bir pazar oluşturmuş durumda. Mikro girişimciler bu alanı yıllardır paraya çeviriyorlar. Youtube’un televizyonlara, blogların ve sosyal medyanın geleneksel medyaya yaptıkları ortada. Önümüzdeki yıllarda paylaşım ekonomisinin yarattığı değişim girdabının farklı sektörlerde yeni kazanan ve kaybedenler ortaya çıkaracağına şahit olacağız. Girişimci arkadaşlarımıza duyurulur.

5. CINO’ların Yükselişi

2006 yılında GE, Whirlpool, P&G ve Shell gibi ileri görüşlü şirketlerde CINO – Chief Inovation Officer ünvanlı yeni bir üst düzey yönetici rolü tanımlandı. Bu yeni pozisyonun amacı kurumun inovasyon stratejisi ile inovasyon kültürünü düzenlemek ve yönetmekti. Bu pozisyonun geliştirilerek birilerinin atanması kurumlarının sistematik dönüşümüne ve büyümesine yardımcı oldu.

2008 deki global kriz CINO pozisyonun gelişmesini bir süre yavaşlatsa da daha sonra CINO pozisyonu yeniden şirketlerde yaygınlaşmaya başladı ve kurumlar bu pozisyonları oluşturmaya başladılar. Uluslararası Danışmanlık şirketi Capgemini’ nin yaptığı bir araştırmaya göre 260 İnovasyon Yöneticisinin %43’ ü “ Şirketlerinde resmi olarak görev alan sorumlu İnovasyon Yöneticisi olduğunu söyledi “ Bir önceki yıl yapılan aynı araştırmada bu oran % 33 olarak gerçekleşmiştir.

Bu trend ülkemizde de yaygınlaşmakta olup Eczacıbaşı Holding, Arçelik, TEB, ve Borusan Holding gibi kuruluşlarda CINO pozisyonları bulunmaktadır. İleride tüm şirketler için bu pozisyonun bir ihtiyaç olacağını söylemek yanlış olmaz. Eğer İnovasyon alanında ilerlemek istiyorsanız iş görüşmesinde sorulan şu meşhur “Gelecekte Hangi Pozisyonda Olmak İstiyorsunuz?  sorusuna verilen CEO cevabına CİNO olmak istiyorum diyebilirsiniz.

6. Crowdsourcing Büyük Şirketlerde Prestij Kazanmaya Devam Edecek

Crowdsourcing çok çeşitli tanımlara sahip olmasına rağmen özünde işle ilgili konuların çözümüne yönelik olarak binlerce insanın oluşturduğu topluluğun kollektif zekasını kullanmaya dayanır. Öncelikle kurumunuzun kendi iç dinamikleriyle çözemediği yada hakkında çalışılmasını istediğiniz bir konu belirliyorsunuz ve sonrasında bunu uzman yada ilgili kişilerden oluşan bir topluluğa açık çağrı davetiyesi şeklinde online olarak duyuruyorsunuz. Örneğin NASA mars resimleri üzerinde ki kraterlerin ölçümünü yapabilmek için astronomiyle ilgilenen online bir toplulukla çalıştı. Bu topluluk tamamen gönüllü bireylerden oluşmaktaydı. Sonucunda kendi çalışanlarının çözebileceğinden 10 kat daha kısa sürede sonuca ulaştı.
Crowdsourcing, Wired Magazine editörlerinden Jeff Howe (Crowdsourcing isimli Türkçeye çevrilmiş bir kitabı bulunmaktadır) tarafından üretilmiş bir sözcük olmasına rağmen konsept olarak 18. yy’ a dayanmaktadır. 1715′ te İngiliz hükümeti denizde navigasyonu sağlayacak bir icat geliştirilmesi için “the Longitude Prize” adında herkese açık yarışma düzenledi. Yarışma bir saaatçi olan John Harrison tarafından kazanıldı ve deniz kronometresi icat edilmiş oldu.
Şirketler artan oranda faaliyetlerinde Crowdsourcing akımından faydalanmaktadırlar. Örneğin 180 tasarımcısı bulunan Lego kendi tasarımcılarının düşünemeyecekleri fikirler için takipçilerinden ve müşterilerinden faydalanıyor. Nasıl mı yapıyor? Bir web sitesi üzerinden takipçilerinin tasarım fikirlerini göndermelerini istiyor daha sonra katılımcılar gelen fikirleri oyluyor ve seçilenler üretime gidiyor. Peki fikir sahibi ne kazanıyor? Üretilen modelin satışından %1 pay alıyor. Crowdsourcing işte böyle bir model; sizin için işe almadan çalışabilecek binlerce beyin gücü demek. İnsanlar hevesliler, önemli olan onları motive edebilecek doğru modeli tespit etmek.

İnovasyonunda inovasyona ihtiyacı vardır.

Şirketinizin inovasyon faaliyetlerine bakıp herşey yolunda gidiyor diye düşünmek tehlikeli olabilir. Çünkü İnovasyon faaliyetlerini yürütürken kullandığımız araç ve yöntemleri geliştirmeli ve rafine etmeliyiz. İnovasyonunda inovasyona ihtiyacı olduğu unutulmamalıdır. Umarım bu 6 trend sizi bu konuda aksiyon almaya teşvik edecektir.

2015’te organize edeceğimiz İnovasyon İstanbul etkinliğinde Dünyanın ve Türkiye’nin önde gelen Fikir Liderleri, Yöneticileri ve Girişimcileri İnovasyonun yükselen trendlerini ve konularını paylaşacaklar. Programı yakın zamanda ilan edilecek etkinliğe katılmanızı tavsiye ederim.

Kaynak:

http://www.inovasyon.co/isinize-gelecek-6-muhtesem-inovasyon-trendi/

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s