İnovatif Şirketleri İnovatif Yapan 10 Temel Özellik

İnovatif Şirketleri İnovatif Yapan 10 Temel Özellik
İnovasyon bazı şirketlerin sahip olduğu bazılarının olmadığı soyut bir şey değildir. İnovasyonda başarıyı yakalayan şirketlerin 10 temel özelliğini inceliyoruz.
Booz&Company şirketinin danışmanları Barry Jaruzelski, John Loehr ve Richard Holman, yıllık yayınlanan 1000 Global İnovasyon Raporu adlı çalışmada bu şirketleri açıkladılar ve onları inovatif yapan özelliklerini belirlediler. Bu 1000 şirketin ve henüz listede olmayan harici 700 kadar daha şirketin nasıl yeni ürün ve hizmet geliştirdiğine bakalım ve onları inovatif yapan özellikleri sondan başa doğru sıralayalım.
10.İnovatif şirketler sistematik olarak yeni fikirler üretirler.
Herhangi bir şirket bir ya da iki süper fikir bulabilir ve bunun düzenli olması gerekir. Düzen ise bazı olmazsa olmazları gerektirir.
Fikirler oluşturmak
Peşinden gidilecek fikri seçmek
Geri bildirimlerle fikri geliştirmek
Müşterinin fikrin sonucunda ortaya çıkacak ürüne olan ilgisini tahmin etmek
Başarıyı ölçmek
Basitçe söylemek gerekirse, inovatif şirketler bu beş adımdan oluşan ve yeni fikir geliştirmeyi düzene oturtan bir sistem oluşturmuşlardır.
9. İnovatif şirketler Ar-Ge için uçarı paralar harcamazlar.
En inovatif 10 Şirketi incelediğimizde, Ar-Ge için en çok harcama yapan 10 şirket olmadığı görülür.
Bu listedeki şirketlerden (Apple, Google, 3M, Samsung, General Electric, Microsoft, Toyota, Procter & Gamble, IBM, and Amazon) sadece Toyota, Microsoft ve Samsung bütçelerinden Ar-Ge için en çok payı ayıran şirketlerdir.
Mesela Apple, Google ve 3M’in harcadığı toplam miktar 9.2 Milyar $ olurken Samsung tek başına 9 Milyar $ harcamıştır ve henüz Samsung diğerlerinden daha inovatif değildir.
Ar-Ge elbette önemlidir ama inovasyon biraz farklıdır. Bütçe ile dizginlenemeyecek kadar asidir.
8. İnovatif şirketler üç basit yolla fikir geliştirirler.
Rapora göre inovatif şirketler, kullanılan fikir geliştirme metotlarına göre üç kategoriye ayrılırlar.
İhtiyaç Arayıcılar: Müşterilerle konuşarak neye ihtiyaçları olduğunu anlamaya çalışırlar ve müşterilerin henüz farkında olmadıkları ihtiyaçlarını belirleyerek yeni ürün geliştiren şirketler. Apple ve Procter&Gamble bu kategoridedir.
Pazar Okuyucuları: Pazarda neler olup bittiğini yakında takip ederler ve pazarda potansiyeli olan yeni gelişmeleri keşfettiklerinden hemen radikal olmasa da etkili inovasyonlar geliştiren şirketler. Hyundai ve Caterpillar bu kategoridedir.
Teknoloji Öncüleri: Yeni teknolojilerin keşfedilmesine özel önem verirler ve teknolojik deneylerle yepyeni ürünler, hizmetler geliştiren şirketler. Google ve Bosch
7. İnovatif şirketler her yerden fikir bulurlar.
İnovatif şirketler fikrin nereden geldiğini umursamazlar, ister içeriden olsun ister dışarıdan. Her fikri değerlidir ve nereden geldiğine bakılmaksızın inovasyon bandına alınır. Dışardan sadece fikirleri almazlar, bazen şirketleri bile alırlar. Özellikle, yeni gelişen pazarlar ve uzmanlıklar gerektiğinde girişimci şirketleri satın almaları da yeni bir inovasyona götürmektedir.
6. İnovatif şirketler müşterileri ve iş ortakları ile iletişim halindedirler.
Fikir geliştirmek aslında müşterileri çok iyi tanımak demektir. En yaratıcı şirketler en iyi fikirlerini müşterileri ile iletişime geçtiklerinde bulduklarını belirtmişlerdir.
İletişime geçmenin anlamı şirket çalışanlarının ya da yöneticilerin insanlarla görüşmesidir, araştırma şirketi ile anlaşıp insanlarla iletişime geçmeye çalışmak değil. En inovatif şirketlerin üçde biri bunu yapmaktadır. Hiçbir şey direkt, filtresiz ve gerçek hayattaki müşterilerden gelen çıktılardan daha iyi olamaz.
5. İnovatif şirketler içsel fikir çarına sahiptir.
Sergey Brin’i hepimiz biliyoruz. O aslında Google’ın fikir çarıdır. Google Glass, Google Balonlarla İnternet gibi projeleri barındıran Google X diye bilinen bir grubu yönetmektedir. İnovatif şirketler, bir ya da birkaç üst düzey yöneticisini, yeni fikirler bulmak ve bu fikriler ürünlere hizmetlere dönüştürme sorumluluğu vermiştir.
Booz raporunda bu insanlar inovasyon şampiyonları olarak adlandırılmıştır. Yeni fikirler geliştirme, onları yakalama, şirket içi inovasyon kampanyaları düzenlemekle yükümlüdürler.
4. İnovatif şirketler fikirlerini müşterileri ile test ederler.
İnovasyon sadece yeni bir fikirlerle tamamlanmaz, bu fikirlerin arasından seçim yapmanız gerekir. En iyi şirketler hangi fikri seçip takip edeceklerinin farkındadırlar çünkü kendi içlerinde iyi bir fikir seçme sistemleri vardır.
Bu şirketlerden birçoğu, müşteriler farkında olmadan onlarla sürekli deneyler yaparlar. Sadece müşterileri değil, çalışanları ve iş ortaklarını da kullanmaktadırlar. Fikirlerin olgunlaşmasını beklemeden hızlıca hayata geçirilmesi, hangi müşterinin nasıl vereceğinin kestirilmesi, inovasyon projeleri için can alıcı nokta olabilir.
3. İnovatif şirketlerde fikir, ürün haline gelene kadar birçok değişime uğrar.
İnovasyonun büyüsü, fikir üretme ve çarpıştırma aşamasından gelmez. Fikirlerin geliştirildiği ve denendiği yineleme aşamasındaki geri dönüşlerden sonra gerçekleşir. Başarılı şirketler bilmedikleri şeyleri soran müşterileri sürecin içine dâhil ederler. Müşterilerin sordukları, keşfetmeye çalıştıkları ne var ise bu inovatif şirketler için bir eğitim ve geliştirme fırsatıdır.
2. İnovatif şirketler fikir geliştirme sürecini başarının bir ölçütü olarak görürler.
Şirketin hangi değeri üretirsek onu ölçer. Şirketler inovasyonun değerini kaç fikrin hayata geçirildiği ile ölçerler. Booz araştırmasına göre şirketlerin çoğu fikirlerinin sadece %20 sini hayata geçiriyorlar, çok az bir kısmı ise %60’ını hayata geçirebiliyor.
Şaşırtıcı bir şekilde burada büyüklük önemli rol oynuyor, rapora göre daha küçük şirketler fikirleri hayata geçirmekte daha başarılılar. Küçük şirketlerin daha az kaynağa sahip olması ve bürokrasinin engellerine takılmaması bu başarının sebepleri olarak gösterilmektedir.
Bazı şirketlerde sadece hayata geçirilen fikirler performans için yeterli değildir, bu fikirlerden ne kadar gelir elde edildiği ve edileceği de önemlidir.
1. İnovatif şirketlerde herkes inovatördür.
En önemli fark ise budur. İnovatif şirketler her çalışanın yaratıcı olması gerektiğini savunur. İnovasyon sadece belirli birimlerin, servislerin, takımların işi değildir. Herkesin tutkuyla bağlanmasını istedikleri bir görevdir.
Her çalışanın iş yaparken daha iyi yollar için arayışta olması gerekir onlara göre yaratıcılığın anlamı budur. Çalışanlar mevcut sistemi değiştirmeye çalıştıklarında dışlanmazlar ödüllendirilirler. Tüm bunların şirket kültürü haline gelmesi ile yeni fikirler başarılı olur ve ürünler geliştirilir.
İnovatif şirketler tüm çalışanların beyinlerini seri bağlar ve inovasyon için inanılmaz bir kültür oluşturur.

Kaynak: http://www.inovasyon.co/inovatif-sirketleri-inovatif-yapan-10-temel-ozellik/

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s