öğrenildiğinde ufku iki katına çıkaran şeyler

aslında herşey cahit berkay’ın şahsımı en çok etkileyen dramatik bir müziğinin orijinaline ulaşmaya çalışmakla başladı. çünkü bu müziği küçüklüğümden beri izlediğim yirmiden fazla filmde defalarca duydum. bu müziğin bir filmde başlangıcı varsa finali yoktu. bazen de müziğin üzerinde konuşmalar oluyordu. hal böyleyken orijinalini bulmak önemliydi. ilk iş müziğin bestecisiyle temas etmekti. ama bu pek mümkün olmadı. daha sonra filmin yönetmenine kendisinde bu müziğin tamamının olup olmayacağı sorulabilirdi. ama o bir yönetmendi. böyle stüdyo işlemleriyle başkaları uğraşıyordu. bu seçenek de ortadan kalktı. bir sonraki aşama filmin yapımcısı erman film‘in sahibi fuat erman ile yapılan bir telefon görüşmesi oldu. kendisi bu müziklerin ses mühendisi necip sarıcıoğlu‘nda olduğunu eğer isterse onun verebileceğini söyledi. fuat erman’dan necip sarıcıoğlu’nun telefonu alınır ve zaman kaybetmeden sarıcıoğlu aranır. kimbilir belki benden önce kaç kişi daha benzer soruları sormuştur kendisine. görüşmemizde necip bey müziklerin kayıtlı olduğu makara bantları stüdyo arşivinde özel iklimlendirme koşullarında muhafaza ettiğini ancak sahibinin izni olmadan ve telif hakları sebebiyle başının derde gireceğinden, haklı sebeplerle korkarak tabi ki bu müzikleri vermedi. üzüldüm, canım sıkıldı. artık tek yapabildiğim müzikleri filmlerden kesip biçip birleştirmek oldu.

işte bu işlemleri yaparken bizim yeşilçam filmlerinde sadece türk bestecilerin değil ağırlıklı olarak yabancı bestecilerin film müziklerinin kullanıldığına şahit oldum. çünkü türk sinema sektörü o tarihlerde fabrikasyon üretim yapmakta ve ucuza mal etmekteydi filmleri. öyle her filmin kendine özgü müziği olamazdı. bu ekstra bir maliyetti. bunun yerine yurtdışından getirilen yabancı film müziği plakları sahnelerin durumuna uygun olarak kullanıldı. böylelikle hem müzikal anlamda seçenekler fazlalaşıyordu hem maliyet düşük tutuluyor hem de seçilen müzikler çoğu zaman berbat bir filmi kurtarıyordu. bu öyle bir şeydir ki bahsi geçen berbat filmlere eğer o müzikler ustalıkla monte edilmezse film beş para etmez bir hale geliyordu. yönetmenlerin kısa sürede çektikleri bazı filmlerine ses mühendislerinden özel müzikleri kullanmalarını ısrarla istedikleri bilinen bir gerçekti. böylelikle onlar filmlerini bir şekilde kurtarırken ses mühendisi de bu işten ekstra prim almaktaydı. win-win durumu yani.

yabancı film müziği plaklarının ses stüdyolarına transferi birkaç şekilde oluyordu. birincisi ilgili plakların türkiye basımlarını satın almak. ama bu skalayı daraltmak olur. çünkü ülkemizde o yıllarda basılan soundtrack plakları sınırlıydı. bir diğer durum ise ses mühendislerinin kendilerinin veya bir tanıdıklarının özellikle italya, fransa ve almanya gibi ülkelerdeki müzik marketlerde üzerinde soundtrack yazan hemen her plağı bavula doldurup ülkeye getirmeleriyle oldu. öyle ki bir ifadeye göre lale film stüdyosunda 10.000 civarı soundtrack ve enstrümental plak bulunmakta. ilginç bir durum olarak şunu söyleyebilirim; plak alışverişi yapılırken film müziği olmasına öncelik verilmiş. ve üzerinde soundtrack yazan ne varsa alınmış. filmlerde sadece soundtrack albümleri kullanılmadı. film müziği olmayan enstrümental stüdyo albümleri de kullanıldı. örnek olarak; paul mauriat, fausto papetti, franck pourcel gibi isimlerin albümleri sayılabilir. bunlar besteciden ziyade yorumcu olarak yeşilçama hizmet verdiler.

madem ki türk bestecilerinin müziklerine bir plak ya da kaset üzerinden ulaşamıyorum ve dahi sahiplerinden edinemiyorum o halde yabancı albümlere ağırlık vermek gerekir diye düşünerek şahsi arşivimi genişlettim. tonlarca albüme baktım. bunu yaparken türlere, bestecilere, gitgide aşina oldum. döneme ait ne varsa öğrendim. hiç dinlemem dediğim müzikleri dinledim. kimi zaman meraktan kimi zaman da çok sevmekten bunu yaptım. müziğin içerisinde kullanılan enstrümanlar sebebiyle önce besteciyi daha sonra dönemi ve en son olarak albümleri bulabilmek mümkün oldu. yeşilçamda kullanılan yabancı albüm deşifreleri bu minval üzere ilerledi. tüm bunları yaparken müzikle ilgili bildiklerim öncekinin en az 20-30 katına çıktı. amatörce panflüt çalmaya kastım, yaylı tambur öğrenmek istedim. çok zor olduğunu görünce tırstım. şimdi ise yanflüt deneyeceğim. belki bir moog satın alır john carpenter benzeri gerilim temaları çıkartırım ortaya kimbilir.

aşağıda 170’ten fazla yabancı müziğin filmlerimizin hangi sahnelerinde nasıl kullanıldığını göreceksiniz. işleyiş şu şekilde olacak; önce filmin ilgili sahnesinin youtube videosu, daha sonra da filmde kullanılan müziğin orijinalinin olduğu linke tıklayarak müzikleri dinleyebilirsiniz. youtube linklerinde ilgili sahne için ekstra bir şey yapmanıza gerek yok. tıkladığınızda ilgili sahneyi göreceksiniz. hem film hem de müzik için geçerlidir bu durum. ayrıca deezer nadir bulunan müzikler konusunda hızır gibi yetişmiştir imdadıma. son dönem favorilerimdendir deezer.

konuyla ilgili bir diğer detay da plakların devir hızının filmin temposuna göre ayarlanmasıdır. aşağıda örneklerini verdiğim müziklerden bazılarının filmlerde daha hızlı çalındığına şahit olacaksınız. ve ayrıca türk ses mühendisleri müziklerin filmlerde nasıl kullanılması gerektiği konusunda bütün dünyaya ders verecek ustalıktadırlar. bu kadar iddialı söylememin sebebi elbette ki tek başına katlanması zor olan filmlere bu müzikler sayesinde katlanmamız olmasıdır. hangi sahneye hangi müziğin yerleştirileceğini sanıyorum o dönemin ses mühendislerinden daha iyi bilecek kimse yoktur. bu vesileyle tuncer aydınoğlu, necip sarıcıoğlu, erkan esenboğa, feridun kınay ve kunt tulgar‘ı sevgiyle anıyorum. iyi ki varsınız.

buyrun. başlıyoruz*

aşk mabudesi – 12:52
paul mauriat – ısadora

fırtına – 10:50
john barry – theme from the deep

sivri akıllılar – 44:55 bu sahnedeki saksafon müziğini başka filmlerde de çokça duydunuz. fausto papetti’nin güzel bir müziği.
fausto papetti ısn’t she lovely linkte 16:16dan itibaren başlıyor.

atla gel şaban 1:14:57de hipodrom sahnelerinde çalan müzik.
gordon giltrap – heartsong

elma şekeri-ali poyrazoğlu 59:01de başlayan müziği muhakkak hatırlayacaksınız. 70lerin başındaki filmlerde çok ama çokça kullanıldı.
paul mauriat – melancolie melody lady

bir genç kızın romanı – jenerik yeşilçam melodramlarını sevenlerin çok iyi bildiği bir müzik bu.
paul mauriat – sympathy (1970)

tokatçı – 42:47 sen değil kralın gelsin*
herbie hancock – death wish do a thing

battal gazi’nin oğlu – başlangıç sahnesi bu müzik yeşilçamın tarihi filmlerinde bolca kullanıldı. ayrıca orijinal ben hur filmini izlemenizi tavsiye ederim.
miklos rozsa – ben hur – filmdeki kısmı 01:29dan itibaren başlıyor

şark bülbülü – 3:30 3:30dan itibaren başlayan süper parça.
osibisa – t.n.t.

canlı hedef 1:04:26’daki müzik komşu yunanistandan geliyor.
mikis theodorakis – z – main title (o andonis)

hababam sınıfı tatilde – badi ekrem ateşin üstünde yürüyor
martin denny – chinese lullaby (1958)

gönülden yaralılar – jenerik
henry mancini – theme from the night visitor -1970

tokatçı kara erol adamlarıyla beraber köşke doğru yürüyor.
lalo schifrin – enter the dragon the human fly enter the dragon albümü ses mühendislerimizin çok sevdiği albümlerden. tamamını dinlemenizi tavsiye ederim. başka tanıdık müzikler de karşınıza çıkacak. özellikle bruce lee’nin kata çizerken çıkardığı seslere bayılacaksınız*

gelincik – 50:28 harika bir çocuk teması. buna bayılıyorum.
fiorenzo carpi le avventure di pinocchio 1972

inek şaban 1978 kadın şabanı soyuyor 35:50
herbie mann – ıncence

mahçup delikanlı 29:28
stelvio cipriani – le mataf 01:13ten itibaren

inek şaban 1978 – şaban altına kaçırıyor 38:24
herbie mann – odalisque – 02:17den itibaren

inek şaban 28:03te antrenman sahnesinde çalan latin müzik 1978 dünya kupası için bestelenen müziklerden biri.
conquistador argentina 1978

gol kralı 1980 antremanda çalan oynak müzik 31:56da başlıyor
the sandflowers – casino sahara 1975

inek şaban 1978 – dinamit lokum gibi 51:32
herbie mann – ımpressions of the middle east 1966 do wah diddy diddy 3:12den itibaren

yedi bela hüsnü – tango necla sahneye çıkıyor
stanley black – la cumparsita

öksüzler sezercik 12:08 70lerin başında gerilim anlarında kullanılan bu müzik asıl bu filmle çok meşhur oldu. o dönemin popüler şarkısı memories’in introsu.
earth & fire – memories

yıkılmayan adam 1:03:39dan itibaren çalan harika saykodelik müzik
mario molino – ınside – tempesta – 1975

tek kurşun – 1968 – jenerik en çok kullanılan gerilim mizklerinden. siyah beyaz filmlerin vazgeçilmezi.
andre previn dead ringer main title linkte 10:49da başlıyor.

kuşçu – 27:10 işte yeşilçamda en çok duyduğunuz müziklerden biri. ağır dram içerir
francis lai-la course du lievre a travers les champs

yüz numaralı adam kemal sunal boks yapıyor 43:22
jean-claude borelly dolannes melodie 1975

babacan 1975 jenerik
john keating – prelude to earthrise

canlı hedef – 54:51
john barry – you’ve got more things going for you than teeth baby

sezercik yavrum benim 1971 jenerik
john barry – florida fantasy 1969

tokatçı – selaminko shogun teşrif eder.
john barry – the man with the golden gun – chew me in grislyland

mahçup delikanlı 03:44te başlayan hepinizin iyi bildiği pembe panter teması
henry mancini – the pink panther theme

tarkan viking kanı – 1:15:20 ses mühendislerinin her daim ellerinin altında bulunan bir gerilim teması daha.
alfred newman airport emergency landing

acı hayat 1973 08:54te başlayan duygusal tema
georges garvarentz chez timakoff

battal gazinin oğlu 1:07:10da başlayan hareketli müzik
alfred & lionel newman – bravados (1958): main title

yalancı yarim – kemal sunal kapıda bekliyor 01:16:41
armando trovajoli homo eroticus 1971

savulun battal gazi geliyor – jenerik
martin böttcher – unter geiern

yüz lira ile evlenilmez 1:10:43
ennio morricone – my name is nobody – main theme 1973

kadirin profesörlüğe lanet ettiği filmden bir müzik 23:32
charles dumont traffic 1971

zagor kara bela jenerik 37. saniyeden itibaren
jerry fielding the wild bunch 1969 orijinal filmden bir klip eşliğinde

aile şerefi – zengin piçi oktay havuza atlıyor
pierre bachelet – o’ she’s a lady

sezercik yavrum benim 1971 13:41 ki bu müzik 1968-74 arası yeşilçamda çok fazlasıyla kullanıldı. orijinal bullit filmindeki araba takip sahnesini izlemenizi mutlaka tavsiye ederim.
lalo schifrin – bullet – 1968 – shifting gears

iki arkadaş(darbe) – 33:14 yine en bilindik gerilim teması. çok severim.
ennio morricone – ıl pollo

gol kralı 21:50de manyak doktor müziği
michel polnareff – the rapist orijinalinde müzik daha yavaş çalıyor ama bizim ses mühendisleri bazı lp ve 45likleri normalden daha hızlı çaldılar filmlerde. bu da onlardan biri.

mahçup delikanlı 21:03
quincy jones – money runner

hababam sınıfı güle güle – 1:17:14 dans müziği
francis goya – nostalgia

battal gazi’nin oğlu battal babasına layık bir oğul olup taşa saplanan kılıcı çıkarıyor.
ben-hur golgatha

turist ömer uzay yolunda 25. saniyeden itibaren jenerik müziği
the ventures – out of limits

gerzek şaban – seyfiyi vuruyorlar
john barry – let’s go get ’em bu müziğin 1:55te başlayan kısmı hababam sınıfında kullanıldı.
ayrıca yine gerzek şaban filminden bir başka müziği aşağıya ekliyorum. filmin tamamını bulamadım. o sebepten sahne veremiyorum.
john barry return to scaramanga’s fun house
bu 2 müzik de the man with the golden gun filmine ait müziklerdir.

yaşam kavgası 1978 jenerik
ennio morricone – sangue sullasfalto (la califfa) 1971

ana ocağı 1977 kadir inanır 14:06
betrayal – tangerine dream – sorcerer

yüz lira ile evlenilmez 1:06:17 ki bu müzik bir dönem trt’nin trafik tanıtım videolarında da kullanıldı. dinozorlar bilirler*
ennio morricone – punto e basta (titoli di testa) 1967

paprika (gaddarın aşkı) – 8:29
the royal guitar ensemble – diamond head

üçkağıtçı kemal sunal 06:22de başlayan duygusal müzik
mario molino – inside – finale titoli 1975

tarık akan bebek yüzlü 02:46dan itibaren
ennio morricone – la posada no. 2 – c’era una volta ıl west (1968)

kılıç aslan – 11:01
jerry goldsmith planet of the apes no escape filmdeki kısmı orijinal müzikte 3:35ten itibaren duyulabilir.

kuşçu – 7:22deki dram teması
mikis theodorakis – paola 11099

ana ocağı 1977 kadir inanır 43:27
tangerine dream – sorcerer – vengeance

umudumuz şaban – 13:24
john williams crossing the missouri

bir yabancı 1974 39:07de havuz sahnesinde çalan müzik
michel legrand – oum le dauphin 1971

kılıç bey 45:59
roy budd the hostage escape

üçkağıtçı kemal sunal 03:57den itibaren çalan harika gitarlı müzik
ennio morricone – “my name is nobody” : se sei qualcuno è colpa mia

hababam taburu 24:30
jerry goldsmith patton 1970 main title

ortadirek şaban – trafik ışıklarıdan bir atlet edasıyla kalkıp koşuyor şaban
lionel richie – all night long

üçkağıtçı kemal sunal 05:20de çalan tuhaf müzik
michel polnareff – ballet

ana ocağı 1977 kadir inanır 08:27
jerry goldsmith the cassandra crossing 1976

yüz lira ile evlenilmez 45:58de başlayan funk müzik
mandingo- goddess of the sun

bebek gibi maşallah 33:07de başlayan harika gitar melodisi
the chantays – pipeline

merhamet – emrah – 1986 45:13teki gerilim müziği 80’lerde çok sık kulağımıza çalındı
halloween ıı – soundtrack 04 “laurie and jimmy

beş parasız adam 1:21:18den itibaren
mario molino – ınside – a2 le pleiadi

hınç 1976 cüneyt arkın 01:54den itibaren
michel colombier wings 1971 – emmanuel

tarkan viking kanı – açılış müziği bu sadece tarkan filmlerinin değil cüneyt arkının surlardan surlara atladığı tarihi filmlerde de kullanılan efsane bir müzik
john barry – “main title” (the lion ın winter, 1968)

hababam taburu 07:35
nino rota – godfather ii – 1974 – a new carpet

öksüzler sezercik 27:41
jerry goldsmith – patton 1970 – german advance

ana ocağı 1977 kadir inanır 03:50
tangerine dream sorcerer 1977 rain forest

yedi bela hüsnü açılın karamürselli deli hamdi geliyor. cüsseye bak hizaya gel*
john barry – the end ıs at hand

yıkılmayan adam 1977 50:53teki kavga başlangıcında çalan müzik
van mccoy & the soul city symphony ?– african symphony african symphony

seven ne yapmaz 05:12
jack nitzsche – theme from mondo cane (more)

sevilmek istiyorum – 1973 – ekrem bora 1:07:47de başlayan hareketli müzik
philippe sarde – jukes boxes chez saidani

bir yabancı 1974 jenerikteki müzik
alain goraguer la planete sauvage – deshominisation

yüz lira ile evlenilmez 1:02:02
philippe sarde ~ la grande bouffe original theme 1973

malkoçoğlu kara korsan 41:40 göbek dansıyla beraber başlayan müzik;
martin böttcher – durchs wilde kurdistan 1965 – ım palast des padischahs

kuşçu – 12:49
francis lai – la course du lievre a travers les champs

kanun adamı cüneyt arkın 1985 jenerik
francis lai – l’heure bleue

yavaş gel güzelim – jenerik
ron goodwın – wedding dance

gelinlik kizlar – sadri baba kızlarını kovalıyor
paul mauriat-ıl fait beau, ıl fait bon

çirkin dünya 1974 yeşilçamın en gerilimli filmlerinden 58:30da başlayan harika morricone müziği
ennio morricone – ıl violinista 1972

alın yazısı 1972 17:13
phılıppe sarde – les choses de la vıe – l accıdent ralentı

alın yazısı 1972 – ökkeşoğlu haydar sarı şeyhmus’u kovalıyor
vanishing point the j. b. pickers-freedom of expression 1972

sabıkalı 1974 1:14:39 başlayan müzik
love unlimited – under the ınfluence of love

yanlış numara zeki metin 02:03
vladimir cosma – les sous-doués en vacances

asi kalpler 1972 şener şenin dans sahnesi müziğin 58. saniyesinden itibaren filmdeki kısmı çalıyor.
osibisa – the dawn

bebek yüzlü 50:10
marvin gaye – ‘t’ stands for trouble

şeytanın kurbanları 1973 52:54
philippe sarde – le bal des ferrailleurs (1971)

ölüme son adım – cüneyt kıza çiçek verirken
jerry goldsmith – first blood (1982): ıt´s a long road (ınstrumental)

bataklıkta bir gül 1983 banu alkan – jenerik müziği
franco micalizzi – l’albero dalle foglie rosa (1974)

murat ile nazlı 05:30
elmer bernstein summer thoughts

murat ile nazlı 23:52deki harika duygusal tema
leroy holmes – love theme from ‘romeo and juliet’

yılmaz güney ibret – jenerik müziği
philippe sarde – max et les ferrailleurs – description des ferrailleurs

bebek yüzlü 43:20 bu müzik bir dönem ntvdeki eko diyalog proramının jeneriğinde de çaldı.
ısaac hayes: shaft

şaka yapma – 1:20:04
space – ballad for space lovers – 1977

kambur – 25:38 yine çok duyulan bir müzik.
mikis theodorakis – to gelasto paidi (arrival of helen)

sezercik aslan parçası 1972 1:20:10’da godfather müziğinin hugo montenegro yorumu duyulmakta. bu yorum çok sık kullanıldı.
hugo montenegro – “the godfather”

deli ferhat 10:25ten itibaren
duke of burlington – lsd

ben bir sokak kadınıyım 1966 filmde fatonun striptiz sahnesinde kullanılan sax parçası
fausto papettı – summertime

alışırım 1:08:21
david shire – 2010 – 1984 – reactivating discovery

kaplanlar ağlamaz 25:04 yeşilçamın en meşhur ve benim en çok sevdiğim gerilim müziklerinden bir tanesi
roy budd fear ıs the key 1972 – oil rig

yadeller 58:38
lenny white presents the adventures of astral pirates 25. saniyeden itibaren

ah nerede – 47:55teki gerilim müziği
john bary together brothers – getaway linkte 17:02den itibaren başlıyor.

malkoçoğlu kara korsan 43:59
mario nascimbene alexander the great 1956 – olympia’s party and burning of alexandropolis

ölüm görevi 7:44te başlayan akordeon müziği
astor piazzolla – seul tout seul

seven ne yapmaz 7. kısım başlangıç bu müzik çok meşhur bir gerilim temasıdır. yeşilçamın en sevdiklerinden. size de aşina gelecektir.
frank devol krakatoa east of java 1969 – kee kana lu albümde 11:25ten itibaren duyulabiliniyor.

firari aşıklar 08:41
jimmy smith / main title from “the carpetbaggers”

bomba ahmet (1970) jenerik
jerry goldsmith – galaxy a go go! or leave ıt to flint [1966]

gel gardaş gel – açılış müziği
charles gerhardt – sahara

malkoçoğlu kara korsan 59:56dan itibaren
major dundee – the escape/lt. graham-artillery filmdeki kısmı orijinal müzikte 5:05te duyulabilir.

hudutların kartalı 1973 – 1:05ten itibaren
the duke of burlington – devils trillo

deli ferhat 39:29dan itibaren
ron goodwin battle of britain 1969 – battle in the air

kaplanlar ağlamaz 1:06:27
ennio morricone l’uomo dell’armonica

tophaneli murat – jenerik
henry mancini masha’s theme linkteki ilk parçadır.

bebek gibi maşallah 44:21
manos hadjidakis – min ton rotas ton ourano

ben böyle doğdum 08:40tan itibaren
j.j. johnson – cleopatra jones – 1973 soundtrack funk- wrap up

kaderim kanla yazıldı – jenerik müziği
george garvarentz – the southern star 1969 the hunt linkte 02:03te başlayan müzik.

krallar ölmez ( 1967 ) – 27:10
ernest gold – the mysterious signal

kan – 6:21deki piyanolu müzik
francis lai – rencontre

düzen – kadir inanır – 14:30da başlayan gerilim müziği
enrico simonetti – baciamo le mani – violenza

şafak sökerken – 43:59
profondo rosso- death dies

beş milyoncuk borç verirmisin 40:35
airto moreira — parana

banker bilo – kayın baba damattan borç istiyor
arpeggio – let the music play – play the music – ı wanna tango (suite) (1978)

gelinlik kizlar – jenerik
dennis farnon yoiks tally ho

gelincik – 42:20
john williams – the microfilm killing birleştirilmiş müziklerin yer aldığı bu linkte 9:10da başlıyor.

ölümden korkmuyorum 25:52 ayhan ışık polislerden kaçıyor
georges garvarentz – that man in istanbul – fight at the turkish bath ki bu müziğin olduğu orijinal film ülkemizde geçiyor.

seviyorum – 1986 felç geçiren adamı hareketlendirmeye çalışıyorlar
frank duval _ schwarzer walzer

malkoçoğlu cem sultan – 55:20
elmer bernstein – main title and calvera filmdeki kısmı müziğin 02:10 dakikasından itibaren duyulabilir.

kezban 1968 – ölüm döşeğinde çalan müzik
dimitri tiomkin the fall of love

sevgiler çiçek gibi – 52:15deki hareketli müzik
giorgio moroder cat people 1982

merak etme sen 2:17deki gerilim müziği
angelo francesco lavagnıno – la battaglıa dell ultımo panzer

kaplanlar ağlamaz 26:36
jerry goldsmith papillon main theme

en büyük yumruk 54:12
bill conti – for your eyes only – st. cyril’s monastery

şafak bekçileri 1963 – jenerik
ernest gold – exodus- 1960

meryem ve oğulları 1977 1:02:20de başlayan hüzünlü tema.
maurice jarre sikandergul

kader rüzgarı 34:56
john barry ”pegasus’ stable”

yılmaz güney ( vurguncular) – 1:02:12
paul mauriat le cocher de la troika

balayı – 6:14
klaus doldinger fantasia

kumar – 12:45
colin towns full circle – kate

küçük hanım avrupa’da – jenerik
rmando trovajoli : ıl filo dei giorni

taksi şoförü 1:02:34
vladimir cosma – l’évasion

ikisi de cesurdu 2:06
leonard bernstein – west side story (1961) – the rumble

yanaşma-1973 – 48:31 müzik gürültüden ötürü az duyulsa da belli oluyor.
riz ortolani – africa addio – ıl massacro di maidopei

günahını ödeyen adam – 6:53
nico fidenco finchè il mondo sarà

benim adım kerim – jenerik
henry mancini – the zoo chase
bir not: bu müziğin orta kısımları tarkan filmlerinin gizemli sahnelerinde kullanıldı. mutlaka hatırlarsınız.

kurban – 17:41
john williams earthquake cory ın jeopardy

lekeli kadın – son sahne
ron goodwin & his orchestra – theme from romanoff & juliet
türkan şoray’ın burun ameliyatı öncesindeki halini görebilirsiniz bu filmde*

beyaz güvercin 1:12:41 – havaalanı sahnesi
ray conniff and billy butterfield – a love ıs born (1959)

mahkum – 43:02den itibaren
fist of fury ost – the death of teacher müziiğin filmdeki kısmı 3:20de başlıyor

rezil 35:48
pippo caruso maladolescenza – ıdentificazione

gizli duygular 1984 – jenerik
giorgio moroder “night drive (reprise)”

mazi kalbimde yaradır – 17:00
quincy jones – shag bag, hounds & harvey

öksüzler – 7:11deki neşeli müzik
paul mauriat – ı’d like to teach the world to sing

kolsuz kahramanın kolu – başlangıç
kurt edelhagen -sukiyaki blues

mavi mersedes – 30:24
dave grusin – yellow panic

kurban – 14:18
ennio morricone ~ the thing – bestiality

kiralık kadın – 31:13
georges delerue – viva maria! – musique de cachot jeanne flores

yanaşma – 1:20:56daki gerilim
lalo schifrin the fox 1967 – the foxhole linkte 12:49dan itibaren.

kurşun memed – 14:29
ennio morricone – il clan de sciliani – jeanne e la spiaggia ki bu filmde morricone’nin il clan de sciliani albümünün neredeyse tamamı kullanıldı. albümü komple dinlemenizi tavsiye ederim.

kanun gücü – 35:33
jerry fielding – gauntlet – closer look at a closer walk

tövbekar – 42:43
gilbert bécaud – jill’s tears

umudumuz şaban – 14:18
john williams – the chase müziğin başlangıcı farklı filmlerde kullanıldı. bu filmde 1. dakikadan sonraki kısmı kullanıldı. ses mühendisleri bir müziğin her bölümünü sahneye uygun olarak kullanabilme yeteğine sahipler. şapka çıkartıyorum.

yosma – 50:24 ahlak zabıtasının baskınından sonra çalan müzik.
fred bongusto – curiosità ınfantili – 1973

tehlikeli oyun – jenerik
henry mancini charade 1963 the happy carousel linkte 12:38de başlıyor.

bir yabancı – 22:44
francis lai-la peur du voyou

gelincik – 28:23
john williams the eiger sanction main theme

yayla kızı – 38:49 genelde aşk filmlerinde duyulan romantik müzik.
raymond lefevre – deux amis pour un amour

ölüm yolu 7:42de 80’lerin en fazla kullanılan müziği mevcut
brian may mad max 1979 – flight from the evil toecutter

insan avcısı 49:45ten itibaren…
don costa – trains comin

ölüme koşanlar – 18:19
gordon parks shaft’s big score! 1972 the other side

bundan sonraki müzikler için film ve sahne veremiyorum. çünkü youtubedakiler ya bölük börçük ya da hiç yoklar. ama siz bu müzikleri kesinlikle hatırlayacaksınız.

dmitri shostakovich : symphony no. 5 9:26dan itibaren tarkan filmlerinin açılış müziği*

sahte kabadayı filminden bir tema vladimir cosma – nai, nai, nai

cüneyt arkın’ın tarihi filmlerinden bir müzik michel legrand the three musketeers 1973 – main title

herbie mann – yavuz söylemeye bile gerek yok*

vangelis – to the unknown man trt belgesellerinde sık kullanılan bir müzik.

marcello giombini ehi amico… c’e sabata, hai chiuso! umudumuz şabanda silah çekilirken…

henry mancini sunflower the retreat bu da yine dramatik sahnelerin en fazla tercih edilenlerinden.

el coco – yakety yak (1978) aile şerefi filminde zengin veledlerin dans müziği.

ennio morricone metello

raymond lefevre- lullaby

cüneyt arkın filmlerinin vazgeçilmezlerinden birkaç tema

ennio morricone le casse 1971

ennio morricone – ıl clan dei siciliani

Kaynak: https://eksisozluk.com/entry/55863012

Reklamlar

öğrenildiğinde ufku iki katına çıkaran şeyler” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s