Medium’u Nasıl Hackledim?

Evet, sizlerden gelep talep üzerine sıra yazmış olduğum yazının Türkçesi’ne geldi.

Aslında herşey 2 ay önce başladı. Çalıştığım startup’ta kendimi geliştirmek için okumam gereken yazıları araştırıyordum. Medium’u daha önce duymuştum, hatta yazı da yazmıştım ama çok fazla vakit ayıramamıştım. Siteye uzun bir aradan sonra tekrar girdiğimde, okuduklarımın gayet dolu yazılar olduğunu görmeye başladım. Keyifliydi ve bırakmak istemiyordum. Ardından popüler olan yazıların nasıl bulunacağını araştırdım ve Medium’un aylık hazırladığı serileri buldum. Burada “top” kelimesinin, en fazla beğeni alan yazılar olduğunu düşünürken; olmadığını gördüm.

İşte Benim AHA Anım

Evet o meşhur, startup ile içlı dışlı olanların fikirlerini hayata geçirmek için yakalamaya çalıştıkları AHA anını burada yakaladım ve en çok beğeni alanları kendim yazmak için işe koyuldum… Yazılımcı olmadığımdan ve Medium’un API’lerinin açık olup olmadığını da bilmediğimden, Medium’un listesindeki tüm yazıları elle Aralık’a kadar girdim. Aralık için bir liste oluşturulmadığından, Aralık ayında popüler olanları da her gün Medium’un attığı postalardan buldum. Yazıları Google Sheets’e geçirdiğimde listede toplamda 1102 yazı vardı ve 20 günümü almıştı.

Ve Ardından Macera Başladı.

Oluşturduğum exceli yeni yıl hediyesi olarak vermek amacıyla yazarlar, yayınevleri, etiketler ve okunma sürelerine göre listeledim. Ardından da 500 beğeninin altında olanları eledim. Bu da 2 günümü aldı ve 27 Aralık tarihinde liste hazırdı. Medium yazarlarını daha yakından tanımaya yönelik hazırlamayı planladığım ebook için de, posta toplama amacıyla bir arkadaşımın desteğiylebestarticles.xyz adında websitesi açtık. Ayın 29’unda elimizde websitesi, Google Document linki ve .pdf dosyaları mevcuttu.

Büyütme Stratejisi

İçerik pazarlama üzerine teknolo.com sitesinde edindiğim deneyimler sayesinde, yazı yazmak işin %20’lik kısmını oluşturuyorsa; onu büyütmek %80’lik kısmını oluşturuyor. Yani aslında herkes içeriği duyurmak için çalışmalı. İçeriği daha fazla kişinin okumasını istemiyorsanız, neden yazdığınızı sorgularım. Başucunuzda dursun, kafi.

Müşteri odaklı biri olduğumdan dolayı 2016 yılının artık müşteri deneyiminin yılı olacağını biliyorum. Zappos’un Delivering Happiness kitabını iki kere okumamdan ötürü de, insanları WOW etmenin öneminin de farkındayım. #raow yani Random Act of Wowers parçası olduğumdan, yeni yıl öncesi ulaşabileceğim kişilere kişiselleştirilmiş mesajlar aktarmak istedim. Evde bulunan beyaz tahtamın üzerine annemin de desteğiyle güzel bir yılbaşı ağacı çizip, “Mutlu Yıllar X” mesajı yazdık. Liste kabarık olduğundan 300 farklı ismi 7 saatte ancak bitirebildik ve ardından şu şekilde tweet’ler atmaya başladım.

Ve sonrasında gelen tepkiler:

Pazartesi gününe kadar tweet atmaya devam ettim ve 6 gün sonunda:

  • İki yazım toplamda 467 beğeni aldı ve 11.000 kez göründü.
  • Kısa olan yazım Medium’un en popüler 3 yayınevinden biri olan Life Learning’de paylaşıldı ve bununla birlikte beğenilerimde de artış gerçekleşti.
  • Bu süre zarfı içerisinde 3.000’e yakın tweet gönderdim ve 250’ye yakın takipçi edindim.
  • Medium takipçi sayım 464’e çıktı. 300 yeni takipçi…
  • Hikayem HackerNews’a çıktı ve 35 oy aldı.
  • 500’e yakın kişi email listemize mail bıraktı ve 1.000’e yakın kişi Google Doc.’u gördü.
  • 2 adet iş teklifi aldım. 🙂

Bir Dahaki Sefer Nelere Dikkat Etmeliyim?

  • Türkiye’de yaşadığımdan, yeni yıl tatilini biz 31 Aralık olarak biliyoruz tabii. Oysa yurtdışında 23’ünden sonra yaklaşık 2 hafta tatil oluyor. Bu tarz duyuları 23’ü öncesi yapmak çok daha mantıklı olabilir.
  • Yazıyı ilk yayınladığımda uzunluğundan dolayı okunma oranları %5’in altındaydı. Yazıyı daha fazla okunması için kısalttım ve uzun olanı başka bir linkten verdim.
  • Medium’da ikinci yazım olduğundan dolayı, yazı da etiketlenen kişilere bildirim gittiğini bilmiyordum. İlk yazıda etiketleme yapabilirdim.
  • Ev Williams’ı ve Medium’u ne kadar hikayemi desteklemeleri için çabalasam da, maalesef başarılı olamadım. Daha yaratıcı şeyler denemeliydim. Ama içeride okuduklarına dair kanıtım var. 🙂

Hangi Araçları Kullandım?

1. Gorgias

Mail temaları oluşturmada çok faydalı. Hızlı mailleşmek isteyenler mutlaka kullanmalı.

2. ManageFlitter

Twitter’da kilit kelimeler baz alınarak etkili kişileri bulmak için faydalı.

3. Mailchimp

Otomatik mail özelliği kullanışlı.

4. Buzzsumo

Kilit kelimelere göre içerik bulmada faydalı.

5. Buffer

Sosyal medya içeriklerini zamanlamak için kullandım.

6. WeTransfer

Uygulaması da gayet kullanışlıymış. Telefonla çekilen fotoğrafları bilgisayara atma da fayda sağladı.

7. Grammarly

Yazım hatalarımı kontrol etmek için.


2015’in En İyi Medium Yazıları listesini oluştururken amacım, yazıyı yayabildiğim kadar kişiye yayabilmekti. Değişmek istiyorsak, okumanın ne kadar önemli olduğunun farkına varmamız gerekiyor ve günde en az 20 dakika birşeyler okumalıyız. Okuyarak kendimizi geliştiriyoruz ve okumadığımız sürece yerimizde sayıyoruz.

Bu listeyi yaparken bir diğer amacım da insanları WOW etmekti. Bu benim hayat felsefeme doğru ilerliyor ve insanlara “Oha, tam aradığım şey.” dedirttiğimizde başarı geliyor. Yani ciro odaklı olmak yerine insan odaklı olmalıyız. Free hug’ın(Bedava sarılma) popüler olduğu bir dünyada yaşıyoruz. Düşünün ne kadar mutluluğa açız. Ve en son olarak altın kuralı unutmayın. İnsanların sana nasıl davranmasını istiyorsan, sen de onlara öyle davran.

Kaynak: https://medium.com/turkce/medium-u-nas%C4%B1l-hackledim-c79572d8876f#.r6b7h09qu

Bir Cevap Yazın

